Bel: 06-53774336

Wat we doen

Met de drie programma’s, je kunt ze ook strategieën noemen, die wij bieden op het gebied van fondswerving helpen we stichtingen en goede doelen. Om duidelijk te maken wat we doen staan hieronder een paar voorbeelden van organisaties (met gefingeerde namen) die symbool staan voor de hulpvragen die gesteld worden. We zetten ons graag en met veel plezier in voor jouw organisatie en projecten.

Voorbeeld 1: Stichting Hatseflats

Een kleine stichting, drie jaar geleden gestart. Een bestuur, heeft nog geen ANBI-status, en werkt met een groep vrijwilligers aan hun projecten. Ze zetten zich in meerdere steden in voor migranten, ex-gedetineerden en andere mensen met een lastige positie op de arbeidsmarkt. Er is behoefte aan middelen om te groeien: meer steden, meer projecten, liefst ook betaalde medewerkers aannemen. Misschien een klein kantoor openen. De tijd van pionieren is voorbij, maar er is geen geld om zelfs maar een fondswerver in dienst te nemen. Hoe nu verder?

Voorbeeld 2: Stichting Doemaarwat

De organisatie bestaat al enkele tientallen jaren. Tot vorig jaar ging het redelijk goed, maar nu ziet de stichting het aantal donateurs flink teruglopen. Donateurs aanschrijven om méér te geven helpt niet (meer). Er is geen ondernemersnetwerk, kerken worden amper bereikt en eigenlijk is er geen vaste inkomstenstroom. Als donateurs echt gaan afhaken komt het voortbestaan van de stichting en haar projecten in gevaar. Er is geld om fondswerving te betalen maar dan moet het wel binnen een jaar resultaten opleveren. De centrale vraag: is geld het probleem of een gebrek aan visie en strategie. Hoe doorbreek je de impasse, waar te beginnen?

Voorbeeld 3: Bedrijf Debeste

De onderneming is relatief klein, enkele medewerkers, bestaat twee jaar. Er is best wel concurrentie, maar ook wel vraag genoeg naar hun producten. Adverteren is niet hun ding, netwerken ook niet. Maar toch wil de ondernemer doorgroeien. Hun vraag: kunnen jullie, ook al zijn we geen non profit, toch helpen? Waar behoefte aan is zijn frisse ideeën en een helder stappenplan om te kunnen groeien. Kleine stapjes, want er mag geen geld van buiten worden geleend. Eerst verdienen, dan uitgeven. Waar liggen kansen, creatieve mogelijkheden, en hoe kun je klanten betrekken bij de groei van de onderneming?

De non-profit als onderneming

De strategieën en programma’s die Lafjoetoe Services biedt zijn zo divers en flexibel, dat we bovengenoemde stichtingen en onderneming kunnen helpen. We komen niet met gelikte eindplaatjes en prachtige blauwdrukken van trajecten en processen. We zoeken meer naar de weg, of de wegen die kunnen leiden tot groei, verbetering, meer inkomsten. Soms moet je ook gewoon eens wat uitproberen. Daarom, organisaties die wel heel veel willen maar tegelijk alles bij het oude willen laten kunnen ons beter niet bellen. Het is natuurlijk goed om met beide benen op de grond te blijven staan. Maar, wie met beide benen op de grond blíjft staan komt ook niet verder….

We zien overigens een non profit - een ‘goede doelen organisatie’ - ook als onderneming. Wel een bijzondere onderneming, maar toch. Onze stelling is dat ook ‘non profits’ wel degelijk voor ‘profit’ gaan! Wie zit op verlies te wachten, niemand toch? Je wilt toch geld overhouden onder aan de streep? En ja, een non profit kan dat geld weer investeren nieuwe projecten. Moet dat ook, vanwege haar status als ANBI en vanwege de Belastingdienst. Maar mooi toch als je meer inkomsten hebt dan uitgaven? Dat is letterlijk en figuurlijk winst. Dat is echt leuker dan steeds je hand ophouden omdat er tekorten zijn…

Kennismaken met een kop koffie?

Wil je hier eens over doorpraten? Een kennismakingsgesprek? Bel eens of mail. Een kop koffie (en soms drinken we er zelfs wel eens een biertje bij, als het wat informeler is, het zonnetje schijnt en plek is op een terras) kan altijd toch?

We bieden stichtingen en goede doelen drie strategieën voor fondsenwerving.

Je vindt ze hier onder!

Onze strategieën:

Wil je meer inkomsten?

Wij bieden drie mogelijkheden aan waarmee we jou kunnen helpen om fondsen te werven voor jouw project en organisatie. Of maak snel een afspraak waarin we deze en misschien wel andere mogelijkheden bespreken.

Klik hier en maak een keuze die bij jou past!

Dromen? Ideeën?

Eén ding is zeker: als je fondswerven nog steeds als een vorm van bedelen ziet, dan loop je ergens in de komende jaren vast. Word in plaats van een bedelende organisatie een ondernemende organisatie! Wat dacht je van een dag of dagdeel De Droom Fabriek of De Ideeën Werkplaats gaan doen?

Klik hier voor meer informatie.

Planmatig werken?

Veel organisaties werken volgens het systeem van ‘gevonden voorwerpen’. Iemand bedenkt wat en hup, daar is iedereen weer druk mee. En even later is er weer wat bedacht. Maar misschien brengt het rust en een andere dynamiek als je meer planmatig werkt. Een nieuwe Meerjarenstrategie? Een Plan Nalatenschappen? Een Fondswerfplan?

Klik hier voor meer informatie.